Upravit stránku

Je mnoho důvodů, proč se obyvatelům Mostu a Litvínova vyplatí mít poblíž velkou teplárnu. Nejen přísná regulace znečištění, výhodná kombinovaná výroba tepla a elektrické energie a dobrá cena, ale též stabilní zaměstnavatel a dobrý partner regionu. To vše jsou společnosti United Energy, provozovatel komořanské teplárny, a Severočeská teplárenská, distributor tepla pro Most a Litvínov.


„Firmy, jako je Severočeská teplárenská, výrazně přispívají k sociální stabilitě regionu,“ říká její ředitel Petr Horák. Jím vedená společnost stojí někde uprostřed celého řetězce. Na počátku jsou místní těžební firmy, které poskytují základní palivo, na konci pak menší dodavatelé a řemeslníci, jejichž služeb teplárenská společnost využívá. Dohromady zaměstnávají tisíce lidí.

 


Severočeská teplárenská i United Energy se však snaží ukázat, že jsou dobrým partnerem tohoto regionu i dalšími způsoby. Významná je spolupráce s oběma městy, s nimiž diskutují své rozvojové plány i postupy oprav tepelných sítí. Nemalou měrou přispívají finančně – vloni obdrželo každé z měst půl milionu korun na své projekty. Díku tomu mohl Most podpořit Hospic, Podkrušnohorské technické muzeum nebo vybavit mobiliářem park Šibeník. Peníze v Litvínově posloužily k vybavení školních kuchyní a ke kulturním akcím ve městě. „Na veřejně prospěšné aktivity jsme vloni rozdělili téměř 1 700 000 korun. Nejvíce podporovanou oblastí byla kultura a volný čas, velký důraz klademe také na vzdělávání,“ vysvětluje marketingová manažerka Radka Bišická. „Přispěli jsme například na organizaci mezinárodní svářečské soutěže Střední škole technické. Snažíme se vzbudit zájem studentů o technické obory - organizujeme exkurze do reálného prostředí teplárny a doplňujeme výuku ve školách.“
Na charitativních akcích obou firem se podílejí i jejich zaměstnanci, ať už dobrovolnickými dny, kdy pomáhají v neziskových organizacích, nebo finančními sbírkami. „Během charitativního plesu se nám podařilo vybrat šedesát tisíc korun na potřeby postiženého chlapce jednoho ze zaměstnanců,“ dodala R. Bišická.

 

Otázka pro ředitele Severočeské teplárenské Ing. Petra Horáka:
Jaká byla letošní topná sezóna a jak se projeví na účtech domácností?
I když topná sezóna končí až v květnu, nejstudenější měsíce jsou za námi. Oproti jiným topným sezónám jsme zahájili o pár dní dříve a naopak v lednu jsme netopili „skoro“ vůbec. Únor a březen všechny překvapil svými mrazy. Když to ale vše sečteme dohromady, vychází průměrná zima. Fakturační období je však leden až prosinec, záleží tedy i na příští topné sezóně. Naši zákazníci se zvýšených nákladů na teplo obávat nemusí: jednak jsme ceny pro domácnosti letos nezvyšovali a u dvousložkové ceny se také projevuje její výhoda – pokud zákazník musí více topit, klesá mu průměrná cena tepla. Také poruchy horkovodu se nám v mrazivých dnech úspěšně vyhnuly.