Perné léto, klidná zima. Na co myslím?

Myslím na to, že se blíží konec léta a s ním i začátek topné sezony. Udělali jsme všechno pro to, aby nastávající topná sezona byla bez větších poruch? Obejdeme se bez odstávky tepla a teplé vody pro naše odběratele? Bude nadcházející zimní období přívětivé? Co bychom mohli ještě zlepšit? Pojďme si vysvětlit, co je třeba před začátkem topné sezony vše naplánovat, zajistit, zrealizovat a připravit. Nejprve si musíme říct, že mluvíme o cca 200 kilometrech primárních horkovodních potrubí s průměrem od 2,5 až do 80 cm, asi 45 km sekundárních sítí, 75 centrálních výměníkových stanicích a 48 domovních. Náš útvar CZT, který má provoz a údržbu celého tohoto technického zařízení na starosti, se skládá z pouhých 32 zaměstnanců.

K zajištění provozu a nepřetržitých dodávek tepla máme samozřejmě k dispozici nonstop dispečerské pracoviště a pohotovostní službu, která ihned vyjíždí ve dne i v noci řešit vzniklé poruchy či nedodávky tepla. V letním období, kdy realizujeme desítky investičních akcí a generálních oprav, však neřídím jen naše zaměstnance, ale i další lidi z dodavatelských firem, jichž můžou být i stovky. A že toho letos nebylo na práci málo. Přes léto jsme pracovali na šestnácti různých místech a proinvestovali kolem 120 milionů korun. Nejvíc nás zaměstnávala druhá etapa rekonstrukce tepelného napáječe pro město Litvínov nebo úseky horkovodních městských sítí u Kauflandu nebo v Čepirohách v Mostě.

K tomu musím připočíst rekonstrukce několika stovek metrů sekundárních sítí, dvě centrální výměníkové stanice, obměnu dožitého měření tepla a údržbu stavebních částí a objektů tepelných zařízení.

Všechny akce se snažíme plánovat tak, aby nedocházelo k odstávkám teplé vody. Samozřejmě se několika krátkodobým odstávkám nevyhneme, což jistě nikoho vzhledem k objemu prací nepřekvapí. I letos jsme se je snažili co nejvíc zkrátit. Věřím, že si naši zákazníci užili léto a teplá voda jim těch pár dní nechyběla. Přejme si teď po perném létě klidnou zimu.