Sociální služby prošly na podzim těžkou zkouškou
18.01.2021
Sociální služby prošly na podzim těžkou zkouškou, teplárenská společnost jim pomáhá.
Práci s nepohyblivými klienty ošetřovatelům Domovů sociálních služeb v Litvínově zjednodušují od konce minulého roku dva nové stroje. Na nákup elektrického vozíku a stavěcího zvedáku přispěla téměř čtvrt milionem korun Severočeskáteplárenská. Přitom pro sestry a všechny pracovníky, starající se o seniory a handicapované, byl loňský rok nesmírně náročný.
Nová zařízení slouží na odděleních, kde klienti se zdravotními i mentálními handicapy potřebují tu nejvyšší míru podpory. “Pomáhají při manipulaci s klienty, například při hygieně. Jsou šetrné jak k samotným klientům, tak také k zaměstnancům, kterým usnadňují fyzickou námahu,“ vysvětluje ředitel Domovů sociálních služeb Litvínov Vladimír Vopelka. “Vozík i zvedák u nás najdou opravdu bohaté uplatnění. Za dar velmi děkujeme, není ostatně první, naposledy jsme z daru Severočeské teplá-renské kupovali evakuační podložky,“ dodává Vladimír Vopelka.
Celé zařízení v Litvínově zahrnuje několik typů služeb – od domova seniorů, přes péči o klienty s mentálními a zdravotními handicapy či Alzheimerovým onemocněním až po sociálně terapeutickou dílnu a chráněné bydlení pro mentálně postižené. Kapacita celého komplexu je téměř 300 lůžek, DSS provozuje také kavárnu La Ponto v Litvínově a další přímo v areálu v Janově,v obou pracují lidé s handicapem. Při podzimní vlně pandemie prošly domovy velkou zatěžkávací zkouškou.
Zatímco na jaře se jim nákaza vyhnula, na podzim se koronavirem nakazila téměř třetina klientů. Personálu pomáhali vojáci, hasiči asistovali při testování, přímo na místě fungovala covidová jednotka. Domovy několik týdnů nemohly přijímat nové klienty, zejména z řad seniorů, což značně komplikovalo situaci rodinám, které čekaly na umístění. V půli prosince se však vrátil provoz do alespoň trochu normálních kolejí a domovy opět přijímají nové klienty a mohly se otevřít návštěvám.